Δευτέρα, 24 Οκτωβρίου 2011

To gym or not to gym?


Ερώτημα που έχει βασανίσει τους περισσότερους και η απάντηση είναι απλή και προβλέψιμη, to gym φυσικα!! Γιατί όμως πρέπει να ιδρωκοπήσεις στο γυμναστήριο για να “κάψεις” ένα αριθμό θερμίδων που θα μπορούσες απλά να μην καταναλώσεις?

  1. Γιατί έχει φανεί από έρευνες ότι ο συνδυασμός δίαιτας με άσκηση οδηγεί σε μεγαλύτερη μείωση του βάρους σε σχέση με δίαιτα μόνο.
  2. Γιατί, μετά την περίοδο μείωσης βάρους, αυτοί που γυμνάζονται συστηματικά είναι πιο πιθανόν να διατηρήσουν το μειωμένο βάρος σε σχέση με αυτούς που δεν γυμνάζονται.
  3. Γιατί η συστηματική άσκηση συμβάλει στην πρόληψη της παχυσαρκίας σε άτομα φυσιολογικού βάρους.
  4. Γιατί η αύξηση του μεταβολισμού που προκαλείται από την άσκηση, διατηρείται και μετά το τέλος της. Δηλαδή, φεύγοντας από το γυμναστήριο για κάποιες ώρες κάποιος καίει παραπάνω θερμίδες από αυτές που θα έκαιγε αν δεν είχε πάει γυμναστήριο κάνοντας ακριβώς τα ίδια πράγματα.
  5. Γιατί η άσκηση αυξάνει τη μυική μάζα και μειώνει τη λιπώδη και είναι γνωστό ότι η μυική μάζα έχει μεγαλύτερη ανάγκη σε ενέργεια, κοινώς αυξάνοντας τη μυική μάζα, αυξάνεται ο βασικός μεταβολισμός (η ενέργεια δηλαδή που χρησιμοποιεί ο οργανισμός για την  κάλυψη των βασικών αναγκών μας, των αναγκών αυτών που μας κρατάνε στη ζωή, όπως η αναπνοή, η ρύθμιση της θερμοκρασίας κ.ά).
  6. Γιατί πέρα από το βάρος η συχνή άσκηση βοηθάει στην πρόληψη και τη θεραπεία πολλών ασθενειών όπως της καρδιαγγειακής νόσου, του διαβήτη τύπου ΙΙ, της οστεοπόρωσης, ακόμη και ορισμένων τύπων καρκίνου. Έχει συσχετιστεί επίσης με  λιγότερο στρες, μεγαλύτερη αυτοεκτίμηση και περισσότερες θετικές σκέψεις.



Και αν δεν μας αρέσει το γυμναστήριο;

Οι παραπάνω λόγοι φυσικά δεν είναι αποκλειστικότητα του γυμναστηρίου, οποιαδήποτε μορφή άσκησης είναι ωφέλιμη. Για όσους λοιπόν το γυμναστήριο φαντάζει βαρετό, υπάρχουν εναλλακτικές, όπως η ενασχόληση με κάποιο σπορ, το περπάτημα και ο χορός.




ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Curioni CC, Lourenço PM. Long-term weight loss after diet and exercise: a systematic review. Int J Obes (Lond). 2005 Oct;29(10):1168-74.
Erlichman J, Kerbey AL, James WP. Physical activity and its impact on health outcomes. Paper 2: Prevention of unhealthy weight gain and obesity by physical activity: an analysis of the evidence. Obes Rev. 2002 Nov;3(4):273-87.
Erlichman J, Kerbey AL, James WP. Physical activity and its impact on health outcomes. Paper 1: The impact of physical activity on cardiovascular disease and all-cause mortality: an historical perspective. Obes Rev. 2002 Nov;3(4):257-71.
Franz MJ, VanWormer JJ, Crain AL, Boucher JL, Histon T, Caplan W, Bowman JD, Pronk NP. Weight-loss outcomes: a systematic review and meta-analysis of weight-loss clinical trials with a minimum 1-year follow-up. J Am Diet Assoc. 2007 Oct;107(10):1755-67.
Gilliat-Wimberly M, Manore MM, Woolf K, Swan PD, Carroll SS. Effects of Habitual Physical Activity on the Resting Metabolic Rates and Body Compositions of Women Aged 35 to 50 Years. J Am Diet Assoc. 2001 Oct;101(10):1181-8.
Wareham NJ, van Sluijs EM, Ekelund U. Physical activity and obesity prevention: a review of the current evidence. Proc Nutr Soc. 2005 May;64(2):229-47.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...