Τρίτη, 14 Φεβρουαρίου 2012

ΦΑΓΗΤΟ ΜΕΤΑ ΤΙΣ 8? YES, PLEASE!



Το πρωί να τρως σαν βασιλιάς, το μεσημέρι σαν πρίγκιπας και το βράδυ σαν φτωχός λέει ο σοφός λαός αλλά πόση αλήθεια κρύβεται πίσω από αυτό?

Πίσω από την άποψη ότι πρέπει να τρώμε λιγότερο το βράδυ κρύβεται μία απλή –ή καλύτερα απλουστευμένη- σκέψη: ό,τι φάμε το βράδυ δεν θα το κάψουμε και άρα θα αποθηκευτεί σαν λίπος, αντίθετα ό,τι φάμε το πρωί ή το μεσημέρι ο οργανισμός μας έχει επαρκή χρόνο για να το κάψει.

Είναι όμως έτσι τα πράγματα? Μάλλον όχι. Σημασία τελικά έχει πόση θα είναι η συνολική ενέργεια μέσα στην ημέρα ανεξάρτητα από την ώρα που καταναλώνεται. Έτσι αν κάποιος καταναλώνει περισσότερες θερμίδες μέσα στη μέρα από αυτές που δαπανά θα πάρει βάρος, ενώ αντίθετα αν καταναλώσει λιγότερες από όσες δαπανά θα χάσει βάρος, ανεξάρτητα από την ώρα των γευμάτων. Σταματώντας την κατανάλωση του φαγητού το βράδυ είναι επόμενο κάποιος να χάσει βάρος, όχι γιατί φταίει το βραδινό, αλλά γιατί ουσιαστικά μειώνει τη συνολική πρόσληψη θερμίδων. Ο τρόπος όμως αυτός απώλειας βάρους δεν είναι σίγουρα ο βέλτιστος.

Γιατί είναι πρακτικά καλύτερο να τρώμε πιο “ελαφριά” το βράδυ?

Ένας από τους ρόλους του φαγητού είναι να μας κρατάει χορτάτους. Συνεπώς ένα “καλό” πρωινό ή ένα “καλό” μεσημεριανό θα μας κρατήσουν χορτάτους τις επόμενες ώρες της ημέρας και θα μπορέσουμε να αποδώσουμε στις υποχρεώσεις και τις υπόλοιπες δραστηριότητες της ημέρας. Αντιθέτως, το βραδινό μπορεί να είναι λιγότερα “καλό” αλλά να καταφέρνει να καλύψει τις ανάγκες μας μέχρι την ώρα του ύπνου.
Επίσης, όταν το κύριο γεύμα της ημέρας είναι το βραδινό, στη διάρκεια της ημέρας ο οργανισμός είναι νηστικός και άρα ο κίνδυνος κάποιος να υπερκαταναλώσει φαγητό ή να αγοράσει έτοιμο φαγητό είναι μεγαλύτερος.

Τι κάνουμε στην πράξη?

Στην πράξη δεν ακολουθούμε κανένα κανόνα που να απαγορεύει την κατανάλωση φαγητού μετά από μία ορισμένη ώρα. Προσπαθούμε το βραδινό μας γεύμα να είναι μεν ελαφρύ, αλλά να είναι και πλήρες, δηλαδή να περιέχει υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και λίπος.
Όταν τα ωράρια και οι υποχρεώσεις είναι τέτοιες ώστε το βραδυνό γεύμα να είναι αναπόφευκτα το κυρίως, τότε προγραμματίστε έστι ώστε να έχετε και άλλα γεύματα μέσα στην ημέρα και ένα ελαφρύ μεσημεριανό, έτσι ώστε να αποφεύγεται η υπερκατανάλωση φαγητού το βράδυ. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...